לוגו, או "סמליל" בעברית, הוא ייצוג גרפי של רעיון. לוגואים מיועדים בדרך כלל לעסקים, אבל אפשר למצוא גם לוגואים שאינם מקושרים לעסק כלשהו, אלא מביעים רעיון כזה או אחר (למשל סמל האינסוף, שנראה כמו הספרה 8 שוכבת על הצד: ?). לוגו טוב מעביר ברגע אחד את מהות הרעיון שהוא אמור לשדר, והדבר חשוב במיוחד כאשר מעצבים לוגו לעסק. אם תעצבו לוגו שמעביר מסרים שגויים, אתם עלולים להרחיק לקוחות בגלל "רמזים תת-הכרתיים" שליליים שהלוגו משדר.
השאלה הראשונה שיש לשאול היא זו: האם הלוגו מיועד לעסק קיים, בעל ותק רב, או שמא מדובר בלוגו לעסק חדש ולא מוכר? ההבדל הזה חשוב, במיוחד כאשר מעצבים לוגו לעסק קיים בעל ותק ומוניטין של שנים. מעצב הלוגו חייב לקחת בחשבון את ההיסטוריה של העסק, ולפעמים אף את העיצוב העסקי הקיים בניירת המשרדית הקיימת. לוגו חדש לעסק קיים הוא אלמנט של מיתוג מחדש, ועליו לשדר בדיוק את מהות העסק.
כאשר חברת "גאפ" העולמית שינתה את הלוגו הישן והמוכר שלה, היא קיבלה תלונות מלקוחות זועמים שלא הסכימו ל"מחטף" הזה. החברה נאלצה להתחשב בלקוחותיה ברחבי העולם, וחזרה ללוגו הקבוע שלה. הסיפור הזה מראה איזו עוצמה יש ללוגו, שעצם קיומו מקביל למהות העסק, עד כדי שהם בלתי ניתנים להפרדה. עיצוב של לוגו חדש מראה על רצון לשינוי ולרעננות כלשהי, דבר שעלול להיתפש – בעיני הלקוחות – כחוסר אמינות.
בהשוואה לכך, עיצוב לוגו לעסק חדש ולא מוכר הוא עניין פשוט יותר. כאן אין צורך להתחשב באלמנטים היסטוריים ורבי-מוניטין. מעצב הלוגו חופשי הרבה יותר לקבל את ההחלטה, שתסייע לעסק למתג את עצמו בצורה הטובה ביותר. למרות שיש כאלו שיטענו שעיצוב לוגו חייב לעמוד בקריטריונים מסוימים (מספר מצומצם של צבעים, פשטות וכו`) – לא חייבים להיצמד לקווי המנחה הללו. אפשר לשמור על ראש פתוח ועדיין להגיע לתוצאה משביעת רצון.
• יש לוודא שהלוגו ייראה טוב בכל גודל שיידרש ממנו: בין אם בפורמט קטן עבור ניירת משרדית, ובין אם בפורמט גדול מאוד עבור שלטי חוצות, למשל.
• חשוב להקפיד שהלוגו יהיה מקורי לחלוטין, על מנת לבדל את העסק מיתרת המתחרים באותו תחום.
• לוגו יכול להיות אלמנט גרפי בלבד, או גם בשילוב טקסט כלשהו (הכול בהתאם לצורכי העסק או החברה). אם שם
החברה כבר הפך למותג בפני עצמו, כמעט חובה עליכם לשלב אותו בלוגו החדש.
למידע נוסף בנושא עיצוב לוגו, פנו למומחים של דפוס iCopy.
נשמח לעמוד לרשותכם.