New Page 1
אתם יושבים ליד שולחן העבודה, עובדים קשה למען הארגון שלכם, עם רשימת מטלות
שהולכת ומתארכת בכול רגע, ולפתע אתם מקבלים משימה חדשה - לתכנן ערב גיבוש ממותג
לעובדים של החברה. ״נהדר!״ אתם חושבים, אבל איך בכלל מתחילים? ולמה בכלל זה חשוב
לארגן אירוע ממותג?
ובכן, בתור התחלה, מודעות לחשיבות המותג, לשימור לקוחות, לנאמנות לקוחות, לרכישת
לקוחות חדשים, ולהגדלת ההכנסות - כל אלה בוודאי עולים לכם בראש כשאתם מתחילים לחשוב
על
ימי גיבוש וכייף לעובדים. למעשה, כאשר לחברה שלכם כבר יש מותג חזק ומבוסס,
ואתם מבקשים לערוך אירוע לעובדים שיגביר את ההזדהות שלהם עם מיתוג החברה ודרכו עם
הארגון, חשוב שתכירו באפשרויות המיתוג וביתרונות שלו לאירוע שלכם. ונתחיל בכמה
דוגמאות למיתוג אפשרי:
מיתוג באמצעות מוצרי דפוס
• רול אפ - שלטי פרסום ניידים מותאמים אישית המפוזרים בשטח האירוע, מאפשרים לכם
להציג את לוגו החברה עם משפטי מחץ המבהירים את חזון הארגון וערכיו.
• מגנטים - מגנט ממותג ומעוצב בהתאמה אישית לשימוש במשרד או בבית, הוא מתנה נחמדה
לכול אחד מהעובדים.
• כרטיסי ביקור - הכנת כרטיסי
ביקור לכול אחד מהעובדים המשתתפים באירוע, עם לוגו החברה, שם העובד
ותפקידו, יגבירו את תחושת הערך של העובד.
איך מתחילים לתכנן את האירוע?
תכנון האירוע מתחיל במענה על מספר שאלות:
• מי יהיו השחקנים העיקריים באירוע הממותג של החברה?
כאשר בוחנים את מיתוג האירוע צריך לקחת בחשבון את שני הצדדים, ההנהלה המארגנת את
ערב הגיבוש והעובדים המתארחים בו. הבנה מלאה של שני הצדדים תסייע לכם לייעל את
ההחלטות לגבי האירוע שלכם.
חשוב לדעת בדיוק:
• מי מהעובדים אמורים להשתתף בערב הגיבוש?
• מה ירוויחו המשתתפים מהאירוע?
• למה הם לא ירצו לפספס את האירוע?
כאשר התמונה ברורה ואתם יודעים מי מהעובדים אמור להשתתף (אולי זה יהיה אירוע מחלקתי
ואולי אירוע לכלל העובדים), תוכלו לייעד את הפעילות במיוחד לקהל היעד הזה. המשמעות
היא שהקהל יהיה הרבה יותר להוט להשתתף בערב ולשמוע את הדברים שאתם רוצים להשמיע לו.
החוויה של העובדים בערב הגיבוש היא זו שתקבע אם האירוע היה מוצלח או לא.
איך צריך להיראות המיתוג של האירוע שלי?
מיתוג האירוע לא יכול להסתפק רק בהצגת לוגו החברה. רכיבים חיוניים אחרים כוללים:
ערכת צבעי הנושא
סגנון הגופן
סגנון הכתיבה
תמונות ואיורים
תגים ועוד.
אולי מטרת האירוע היא לחגוג התחלה של שירות או מוצר חדש, או לציין הצלחה של פרויקט
מסוים, ואולי ערב הגיבוש מיועד להעלות את המורל של העובדים. לא משנה מה מייצג המותג
שלכם, הישארו עקביים מבחינת האסתטיקה של ההודעות החזותיות, של ההזמנות המודפסות, של
התפריט המודפס, של כרטיסי ההושבה וכדומה. עקביות היא המפתח למיתוג מוצלח.
עבודה עם מעצב גרפי או עם בית דפוס לקראת האירוע, נראית אולי כהוצאה מיותרת, אבל
היא שווה כל אגורה. אחת הטעויות הגדולות ביותר היא לא להקצות למיתוג הארגוני
העכשווי את התקציב הנדרש כדי לשלב את המיתוג בתוך האירוע.
שמירה על עקביות של צבעי המותג וסגנון הגופן שלו, עוזרת לעובדים ואחר כך גם
ללקוחות, להזדהות ולזהות את המותג של הארגון.
היכן למקד את האלמנטים הממותגים באירוע שלי?
הגדרת גורמים כמו תקציב, מיקום האירוע, מטרה וכדומה, תעזור לכם לקבל החלטות
קריטיות כשאתם מתכננים היכן למקד את האלמנטים הממותגים. ניתן לכלול מספר רב של
מרכיבים ממותגים, נציג בפניכם שלושה תחומים עיקריים שבהם המיתוג יכול לרומם את ערב
הגיבוש לעובדים. לדוגמה:
• מדיה חברתית / דיגיטלית - הזמנות, הרשמה באתר, צילומים במדיה החברתית ועוד.
• חומרים / שילוט / דקורציה - ברוכים הבאים, שלטי הכוונה, סדר יום, משחקים
אינטראקטיביים, פעילויות ועוד.
• סחורה / פרטים משעשעים - חולצות T ממותגות, תיקים ממותגים, תגי שמות מעוצבים,
משקפי שמש, כובעים, מטריות, משחקים וכדומה.
למה חשוב למתג את האירוע?
אירועים ממותגים הם הזדמנות נהדרת ליצור בקרב העובדים תחושה של ׳גאוות יחידה׳.
כאשר אתם יוצרים ערב גיבוש ממותג, אתם מאפשרים לעובדים לחוות חוויה רגשית עמוקה
יותר בינם לבין המותג שלכם.
תכנון אירוע ממותג של החברה יכול להעלות את האפקטיביות של המותג שלכם ואת
הרלוונטיות שלו בתעשייה. חשבו על מה אתם רוצים שאנשים יאמרו, יחשבו וירגישו לגבי
המותג שלכם.
אירועים לעובדים יוצרים סביבה נהדרת למתן משוב בזמן אמת. אין דרך טובה יותר להבין
את האפקטיביות של המותג שלכם מאשר לראות איך זה קורה ממש מול עיניכם.
אז כעת, כשאתם מתכננים את האירוע הממותג הקרוב, קחו את הזמן כדי לשקול מי יהיו
העובדים שישתתפו באירוע, מה תהיה מטרתו של האירוע, וכיצד הוא יוכל להעשיר את חוויית
העובדים, לרומם את מצב רוחם ולשפר את הפרודוקטיביות שלהם.